ESTABLISHED IN 1988 IN THE NAME OF PUSAT PERSOLEKAN DAN KOSMETIK MAY MAY, ACCREDITATION BY THE DEPARTMENT OF SKILL DEVELOPMENT(JPK) DIRECTLY UNDER THE MINISTRY OF HUMAN RESOURCES TO BE AS ONE OF SKILLS PRIVATE TRAINING PROVIDER WELL KNOWN IN 2002 UNTIL NOW.

Monday 23 November 2015

Tiada jalan shortcut untuk berjaya

Orang tua-tua selalu cakap, 'belajar pandai-pandai nanti dapat masuk universiti, senang dapat kerja,hidup senang dapat tolong mak ayah'. Betullah apa yang mereka cakap tu. Tapi malangnya tak semua dari kita ni yang di kurniaan kepandaian. Jadi kepada sesiapa yang dapat kurniaan itu,hargailah ia kerana ramai lagi yang menginginkannya. Kadang-kadang tu kita dah cuba berusaha sehabis baik,namun hasilnya masih tetap begitu. jangan pernah give up!!!!sebab tuhan tidak bagi apa yang kita mahu,tapi dia bagi apa yang kita perlu.

 Alternatif lain bagi mereka yang mempunyai masalah ini adalah dengan menceburi bidang kemahiran. Melalui kemahiran,kita bukan sahaja mudah mendapat pekerjaan namun boleh  juga memulakan perniagaan sendiri menggunakan bidang kemahiran yang diambil. Kebanyakan syarikat masa kini mencari pekerja yang mempunyai pengalaman. Jadi ini akan menjadi bonus kepada sesiapa yang mempunyai sijil kemahiran kerana sistem pembelajaran itu sendiri yang memberi 60% pratikal dan hanya 40% teori. MPS academy akan membantu anda untuk memantapkan lagi kemahiran dan seterusnya mendapatkan sijil kemahiran yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment